Inauguracja sezonu 2015 - troć Raduni


Zapewne część z Was czeka na doniesienia z pomorskich rzek. Zatem jako pierwszą proponuję relację i zdjęcia Jerzego Chmielewskiego

Na inaugurację sezonu trociowego 2015 wybrałem się przed południem na miejski odcinek Raduni w Pruszczu Gdańskim. Moim zasadniczym sprzętem nie był spinning ani kijek muchowy lecz aparat. Na wędkowanie przyjdzie jeszcze czas, a chciałem uchwycić te ulotne chwile i klimat tego specyficznego dnia nad trociowymi i pstrągowymi wodami. Każda z pomorskich rzek ma swoją określoną specyfikę, łączy je jedno, srebrne, w czerwone kropki i tęczowe pasy SKARBY, które skrzętnie skrywają w swej toni przed tymi którzy tego dnia chcą je zdobyć. Nielicznym się to udaje, niektórzy czekają na to latami.



Spotkałem do południa niezbyt liczną grupę ok 20 - 25 wędkarzy, wzajemne życzenia noworoczne, pozdrowienia, słowem atmosfera nad rzeką nader przyjacielska. Co niektórzy jeszcze z lekka „trąceni” jak woda w Raduni ale to też jest wliczone w specyfikę tego dnia. Z relacji spotkanych kolegów można było wywnioskować, że na odcinku ok. 3 km. złowiono ok 10 szt Troci, co ważne większość wróciła tam gdzie jest ich miejsce.





Podziwiałem jednego z kolegów który w zwykłych spodniach i gumowych butach stał w nurcie prawie po pas(nie w neoprenach) w lodowatej wodzie bo dostrzegł tam dużą rybę, a przed chwila inny wędkarz wyholował z tej miejscówki samca 74 cm. Ta rybka jest na jednym ze zdjęć. Niestety nie udało mi się trafić na momenty holowanie rybek. Tak to już jest że do pełni szczęścia czegoś tam(nam) zawsze brak. Ważne że byłem, widziałem i z radością przekazuję tę relację.

Z trociowym pozdrowieniem
Jerzy Chmielewski