Nie da się tylko wcisnąć łódki ... a może ?



Być może dzisiejszy opis jest lokalną propozycją ponieważ bohaterem jest sklep wędkarski w Gdyni. Dla porządku rzeczy znajdujący się na ulicy Morskiej w pobliżu dworca PKP - Gdynia główna, po numerem 41. Choć z drugiej strony mając na uwadze milionową społeczność Trójmiasta i znacząca w tej liczbie grupę wędkarzy, którzy z ochotą i zapałem wędrują w poszukiwaniu zaopatrzenia warto ten sklep przybliżyć. Niezależnie nasze strony za chwilę odwiedzą kolejne tysiące wędkarzy skuszonych możliwościami wędkowania podczas urlopu na Pojezierzu Kaszubskim oraz na wodach morskich. Dla nas wszystkich sprzętu, przynęt i wszelkiego ekwipunku zawsze mało, zatem czuję się w obowiązku i bez nieukrywanej przyjemności wskazać Kolegom miejsce nieprzebranych wędkarskich skarbów.


Jak widać, skromna i niewielka witryna sklepu nie zdradza jego zawartości ale wchodząc do środka niewiele jest miejsca gdzie możemy postawić nogę. Trudno też na zadawane pytania o nasze potrzeby uzyskać odpowiedź - nie mam. Mnie się to jeszcze nie zdarzyło, choć dla przekory dopuszczałem się pytań z gatunku tych podchwytliwych. Jeśli mój wzrok samodzielnie nie wyśledził pożądanego towaru a jak widać może być to trudne, to natychmiast właściciel sklepu wyciągał jak królika z kapelusza. 



Kolega Tomek prowadzący ten sklep choć może wydawać się nieco ekscentryczny w relacji na żywo, oczywiście w najbardziej pozytywnym znaczeniu tego słowa, jest wędkarzem z krwi i kości. Jednym słowem zawsze jest miło i wesoło a przy okazji profesjonalnie. Mimo natłoku towaru nigdy nie czułem presji wciskania mi czegokolwiek. Chcesz posłuchać porad (a wato) to posłuchaj. Nie chcesz  ... wybierz sam. Przy okazji mnie znający wody pomorza sporo mogą dowiedzieć się o panujących na nich zwyczajach i metodach skutecznego połowu. Tomek to szczery gawędziarz, może zbyt szczery jak na dzisiejsze czasy zachłannego wędkarstwa, ale już taki jest.  Proponowany sprzęt w jego wydaniu postrzegany jest zawsze jak klucz do wędkarskiego sukcesu a nie droga do uzyskania handlowych obrotów i zysku. 

Widziałem już wiele sklepów wędkarskich. Są takie co to ledwie zipią na resztach Jaxona. Są też komercyjne salony, gdzie właściciel ledwie cedzi informacje traktując klienta jak wędkarza, który jest potencjalnym rywalem w "jego" łowisku. Takiego dyskomfortu nie zaznacie odwiedzając Gdynię, odwiedzając Tomka ...

Sklep wędkarski
Tomasz Seyda
Gdynia ul. Morska 41
tel. 507 012 734